Před 20 lety to začalo. Zrodil se integrovaný dopravní systém jihomoravského kraje. Od Myjavy na východě, po Moravské Budějovice na západě. Od Poysdorfu na jihu, po Březovou nad Svitavou na severu. S centrem v Brně, kde se konala výroční konference.
Některé věci co tu zazněly, by se daly sekat do kamene:
> Problémem české železnice nejsou lokálky, kterými skoro nikdo nejezdí, ale o kterých se furt mluví. Problémem české železnice jsou naopak vlaky, které jsou přeplněné a nedostatečná kapacita tratí. Mnohé úseky jsou přetížené. Přitom je tu stále rostoucí poptávka po dalších vlacích.
> Mimořádná byla přednáška pana Buschbachera z SCHIG Rakouko. Tato organizace má na starosti optimalizaci železnice a koordinaci jízdních řádů. Stávající konkurence mezi vlaky a auty se již přesouvá ke konkurenci mezi vlaky a letadly. Důvodem jsou emise, které u letadel nebude tak snadné snižovat jak u aut. Navíc emise vypouštěné v několika kilometrech nad zemí jsou mnohem agresivnější, než ty při zemi. To povede k omezování letů na kratší vzdálenosti a k přesunu dalších cestujících do vlaků.
> Nejdojemnější pro mě byl dotaz slovenského posluchače, proč je Česká republika v železniční dopravě tak výrazně napřed před Slovenskem a proč Slovensko je na tom tak, jak je.
Pak už takové běžné témata jako autobusy na zavolání, brněnská podzemka, vlaky na baterie… 😀
My tam byli. Dobře jsme se měli. Kávu pili a zákusky jedli. S mnohými jsme se setkali a dobře pokecali. Průběh konference a naše postřehy jsme sepsali tady.
Sledujte mě také na LinkedIn, kde píši #ZeleznicniOkenko
Napsat komentář